Da odnosi s javnošću nisu važni samo za vrijeme političkih kampanja pokazuje i činjenica da Vlada RH ima i svog glasnogovornika, koji je ujedno i, mogli bismo reći i PR menadžer Vlade. Dužnost glasnogovornika Vlade je da u svakom trenutku bude spreman za javni nastup, da bude informiran i ugodni sugovornik za novinare koji su uvijek gladni novih vijesti i informacija.
Čak i svako ministarstvo ima svoje glasnogovornike, a u posljednje vrijeme je sve više javnih nastupa mnogih glasnogovornika policijskih uprava, posebno na televiziji. Očito je da potreba za osobama koje će biti menadžeri odnosa s javnošću nije samo prividna, nego stvarna i nadasve očita, jer dobar glas treba zaraditi, a izgubiti ga je jako jednostavno.
I odnosi s javnošću poslovnih organizacija su često usmjereni na politiku, javne institucije ili državu u cilju dobivanja suglasnosti ili financijskih sredstava za razne projekte, za lobiranje u drugim državama ili za utjecaj na konkurenciju. Puno se lobira i na području donošenja zakona i propisa koji su, kao institucionalni okviri jako važni za poslovanje, mogli bi reći i da su ključni.
Javno mnijenje u politici je nastalo s razvojem građanskog društva jer se javila potreba za usmjeravanjem, zadobivanjem i očuvanjem političke vlasti. Istraživanje mnijenja pripada u primijenjena istraživanja, a njegovi rezultati omogućuju stvaranje političke aktivnosti u skladu s ciljevima. Rezultati dobiveni na ovaj način koriste se kako bi određena strana korigirala vlastitu politiku. U procesu političkog marketinga, istraživanje javnog mnijenja daje informacije o vlastitoj poziciji i povećava uspjeh u političkoj borbi.
Prema M. Zvonareviću informacije dobivene istraživanjem koriste se u:
- Poticaju pozitivnih trendova
- Suzbijanju negativnih trendova
- Praćenju odjeka poduzetnih mjera.
Nema komentara:
Objavi komentar